Tesla sued after fatal crash in Paris / Tesla saksøkt etter dødsulykke i Paris

December 11th of last year, a Tesla Model 3 was involved in a fatal crash in Paris. The driver explained to the police after the accident that the car had accelerated on its own and that he was unable to activate the breaks.

March 21st, Reuters published an article informing that the driver, a Paris taxi driver, has now filed a legal complaint against Tesla, alleging that Tesla had “put tle lives of others in danger”.

The driver was an experienced taxi driver, and Paris taxi company G7 suspended the use of 37 Tesla Model 3 cars in its fleet after the accident.

In the fatal accident, one was killed, 20 injured, three of them seriously. Shortly after the accident, Transport Minister Jean-Baptiste Djebbari told RMC radio that he had spoken with the Cheif Executive on Tesla Europe, who had told him there had been no safety alerts about the Model 3.

Reuters wrote the following in an article of December 16th 2021:

Last year, the U.S. auto safety regulator opened a formal review into over 200 complaints about sudden acceleration of Tesla cars, but the regulator later said it found no defects in Tesla’s systems, saying the accidents were caused by “pedal misapplication”.

The National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) did not consider software defects in its investigation, and French investigators need to look at software as a potential cause, Philip Koopman, a professor at Carnegie Mellon University, said on his blog posting.

Reuters December 16th, 2021: Tesla told France there was no sign of technical fault in Paris crash: https://www.reuters.com/business/autos-transportation/french-transport-minister-says-not-worried-about-tesla-after-paris-car-accident-2021-12-15/

According to an article in Finansavisen on March 21st, prosecutors will now decide whether Tesla must answer for themselves. The taxi driver has not yet been charged, but is still suspected of causing the death of another. He tested negative in an alco test in the aftermath of the accident. He was off-duty at the time of the accident, driving his family to a restaurant.

If you wish to join ongoing claims against Tesla, please visit https://bilklager.no/tesla/

If you would like to join as a sponsor and share the profits if and when the claim wins, visit https://bilklager.no/sponsor/


11. desember i fjor, var en Tesla Model 3 involvert i en dødsulykke i Paris. Etter ulykken forklarte sjåføren til politiet at bilen hadde akselerert på egen hånd og at han ikke klarte å aktivere bremsene.

21. mars publiserte Reuters en artikkel som informerte om at sjåføren, en drosjesjåfør i Paris, nå har sendt inn en juridisk klage mot Tesla, og hevdet at Tesla hadde «satt andres liv i fare».

Sjåføren var en erfaren drosjesjåfør, og Taxiselskapet G7 i Paris suspenderte bruken av 37 Tesla Model 3-biler i flåten etter ulykken.

Én ble drept i den fatale ulykken og 20 skadd, tre av dem alvorlig. Kort tid etter ulykken sa samferdselsminister Jean-Baptiste Djebbari til RMC radio at han hadde snakket med Cheif Executive hos Tesla Europe, som hadde fortalt ham at det ikke hadde vært noen sikkerhetsvarsler om Model 3.

Reuters skrev følgende i en artikkel av 16. desember 2021:

I fjor åpnet den amerikanske autosikkerhetsregulatoren en formell gjennomgang av over 200 klager om plutselig akselerasjon av Tesla-biler, men regulatoren sa senere at den ikke fant noen feil i Teslas systemer, og sa at ulykkene var forårsaket av “pedalmangel”.

National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) vurderte ikke programvarefeil i etterforskningen, og franske etterforskere må se på programvare som en potensiell årsak, sa Philip Koopman, professor ved Carnegie Mellon University, på sin bloggpost.

Reuters December 16th, 2021: Tesla told France there was no sign of technical fault in Paris crash: https://www.reuters.com/business/autos-transportation/french-transport-minister-says-not-worried-about-tesla-after-paris-car-accident-2021-12-15/

Ifølge en artikkel i Finansavisen 21. mars skal påtalemyndigheten i Versailles nå avgjøre om Tesla må svare for seg i saken. Drosjesjåføren er ennå ikke siktet, men er fortsatt mistenkt for å ha forårsaket dødsfallet til en annen. Han testet negativt i en alkotest i etterkant av ulykken. Han var ikke på jobb på tidspunktet for ulykken, men kjørte familien til en restaurant.

Om du ønsker å melde deg på i pågående klagesaker mot Tesla, besøk https://bilklager.no/tesla/

Om du kan tenke deg å gå inn som en sponsor, og være med og dele overskuddet om og når saken vinner frem, besøk https://bilklager.no/sponsoravtale/

Leave a Reply

%d bloggers like this: