Dieselgate

Du som eide eller fortsatt eier en Volkswagen, Audi, SEAT, Skoda eller Porsche berørt av utslippsjukset:

DERSOM DU SYNES DET ER VANSKELIG Å MELDE SEG PÅ, SEND EN SMS TIL 912 45 540 MED NAVNET DITT, SKILTNUMMER PÅ BILEN OG E-POSTADRESSEN DIN (OM DU HAR)

Bli med over 2.700 norske bileiere og krev erstatningen du har krav på

PÅMELDING TIL KLAGESAKEN DIESELGATE
PRIS: 497 KRONER + 30% AV ERSTATNINGEN
TRYKK HER FOR PÅMELDING
Deltakerliste med krav oversendes fortløpende.
Neste krav er planlagt sendt 30. juni 2022.

DET STENGES FOR PÅMELDING NÅR SAMTLIGE DELTAKERE I GRUPPEN HAR MOTTATT SIN ØKONOMISKE KOMPENSASJON.

NYHET: Dersom saken avsluttes før vi har rukket å sende ditt krav, får du hele påmeldingsavgiften tilbakebetalt.

  • Det gjør ikke noe om du ikke eier bilen lenger
  • Bilen må være produsert mellom 2008 og 2015
  • Bilen må ha dieselmotor
  • Bilen må være av typen Volkswagen, Audi, SEAT, Skoda eller Porsche
  • Det er kun de som krever erstatning som får det, så krev erstatning du også!
  • Du må ha meldt deg på klagesaken før Volkswagen har betalt kompensasjon til samtlige eksisterende medlemmer i gruppen. Så snart dette er tilfelle, vil det stenges for påmelding og saken avsluttes.

24. mai 2022: Det ble sendt krav for 2.200 norske bileiere
25. mai 2022: De 91.000 som krevde erstatning i England får 2,3 milliarder kroner
1. juni 2022: Det ble sendt krav for ca 300 norske bileiere

Etter at Volkswagen-konsernet hadde gjort opp for seg i store deler av verden, kom omsider turen til Europa. Først ute var Tyskland, hvor bileierne fikk utbetalt ca 35.000 kroner i snitt for et års tid siden. Totalt hadde Volkswagen da betalt over 300 milliarder kroner i bøter og erstatninger.

Bileiere fra hele Europa var med i søksmålet i Tyskland – blant annet representerte jeg 1.000 norske bileiere. Kun de som hadde kjøpt bilen i Tyskland fikk erstatning i den tyske saken. Alle andre måtte ta saken videre i sitt eget land.

I september i 2021 var EU ute med en oppfordring til Volkswagen (som eier alle de aktuelle bilmerkene) om å blir ferdige med å betale for seg også i resten av Europa. Samtidig fikk Volkswagen kritikk for å være trege med å betale kundene. EU forventet at resten av Europa fikk det samme som man fikk i Tyskland, altså ca 35.000 kroner per bil.

25. mai 2022 ble det avgjort at de 91.000 britiske kundene som krevde erstatning, får 2,3 milliarder kroner. Som vanlig utbetales det erstatning kun til de som krevde det. De som ikke rettet krav, får dessverre ingen ting. Dersom du ikke har rettet krav enda, gjør det FØR saken er avgjort i Norge. Første gruppe på 200 ligger allerede til behandling, samt at 2.200 nye krav ble rettet 24. mai og ytterligere 300 krav 1. juni. Ikke vent til det er for sent, men meld deg på nå.

DERSOM DU SYNES DET ER VANSKELIG Å MELDE SEG PÅ, SEND EN SMS TIL 912 45 540 MED NAVNET DITT, SKILTNUMMER PÅ BILEN OG E-POSTADRESSEN DIN (OM DU HAR)

Hvorfor melde seg på etter 6 år?

Går det an å vinne frem så lang tid etter at skandalen ble kjent?

Vanligvis ikke, men nå er det slik at det er Volkswagen som har ventet i 6 år med å gjøre opp for seg i Norge. Det er altså på grunn av dem at saken fremdeles pågår. Det ville være feil å la det være en fordel for Volkswagen å trekke ut tiden. Hele 144.000 norske biler var berørt og ingen har fått erstatning enda. I og med at det er Volkswagen som har halt ut tiden, åpenbart for å få folk til å gi opp, forventer jeg at retten og de som skal bestemme utfallet av saken, tar dette med i betraktningen.

Egentlig burde alle berørte bli kompensert, men erfaringsmessig er det kun de som krever erstatning som får det. Slik var det også i Tyskland. Det er ikke sikkert vi oppnår noe, men vi oppnår i alle fall ingen ting om vi ikke forsøker.

La oss derfor samle oss i en slagkraftig gruppe og kjøre en felles prosess. Du som har eller hadde en av de berørte bilene, har rett på erstatning. Volkswagen har betalt over 300 milliarder kroner i bøter og erstatninger verden over, men ingen ting til norske bileiere – enda. Nå er det norske bileiere sin tur til å få betalt. 144.000 norske biler ble berørt.

Volkswagen vet at folk har det med å gi opp når ting tar tid. Ikke la dem tjene på å hale ut tiden. Bli med og få din rettmessige erstatning. TRYKK HER for å bli med i gruppeklagen. Vi gjør hele jobben for deg. Over 2.500 norske bileiere er med og krever erstatning!

Dag Rune Flåten har siden 2013 hjulpet norske forbrukere og bedrifter med å få tilbake mellom 500 millioner og 1 milliard kroner i erstatninger fra banker, finansselskap og bilindustrien. Den første norske Dieselgate-gruppen ligger til behandling hos Forbrukerklageutvalget.

Nå samles de siste norske deltakerne til klagesaken

Det vil være åpent for påmelding helt frem til Volkswagen er ferdige med å betale kompensasjon til samtlige deltakere i gruppen. Dermed er det i Volkswagen sin interesse å gjøre seg ferdige i Norge. Frem til utbetalingene er fullført, vil vi fortsette å sende dem krav, med oversikt over nye og eksisterende deltakere i klagesaken.

Dessverre er det slik at bare de som krever erstatning vil få det. Slik var det også i Tyskland, der de fikk ca 35.000 kroner per bil. Det gjør ikke noe om du ikke eier bilen lenger. Det gjør heller ikke noe om du hadde den på verksted og fikk utbedret feilen (svært mange har hatt mye trøbbel med bilen etter utbedringen). ALLE som hadde en av de berørte bilene har krav på erstatning, men du er nødt til å kreve for å få. Og ja, du kan kreve erstatning for alle berørte biler du har eller har hatt.

Selv om saken er gammel – og mange har glemt den – er det først nå den skal behandles i Norge. Hele 144.000 norske biler var berørt. Ikke la det lønne seg for Volkswagen å hale ut tiden. Krev erstatning du også.

Påmelding til Dieselgate – gruppeklagen i forhold til Volkswagens utslippsjuks.

Pris for påmelding til gruppeklagen: 497 kroner

Vi samler sammen deltakerne, håndterer hele klageprosessen og holder alle påmeldte orientert gjennom hele prosessen. Påmeldingsavgiften i sin helhet går til selve klageprosessen. Etter påmelding vil du motta nyhetsbrev om saken, så sørg for at e-postadressen du oppgir er korrekt.

Klagesaken retter seg mot Volkswagen sitt utslippsjuks, hvor de allerede har betalt over 300 milliarder kroner i bøter og erstatninger verden over. Ingen ting er betalt til norske eiere ENDA. Nå er det endelig Norge sin tur.

Gjennom min påmelding, aksepterer jeg at jeg mottar 70% av kompensasjonen om jeg vinner frem med min klage. De resterende 30% er suksesshonorar som går til Dag Rune Flåten, inkludert de som har bistått ham i saken.

Hvorfor har ikke Forbrukerrådet og NAF ordnet opp, slik de gjorde i Tyskland?

I Tyskland var det den tyske versjonen av Forbrukerrådet og NAF som kjørte prosessen mot Volkswagen og sørget for at bileiere fikk erstatning. Hvorfor har ikke det NORSKE Forbrukerrådet og NAF ordnet opp for norske bileiere? Dette er selvsagt et meget godt spørsmål.

NAF mottar over 500 millioner kroner i medlemskontingenter fra landets bilister, men hva gir de tilbake? Et magasin 6 ganger i året, som er så stappet med reklame at en skulle tro det kunne gis ut gratis, ja, men gir de noe mer?

Og hva har det norske Forbrukerrådet gjort? De som blir betalt over 200 millioner skattekroner hvert år, for å hjelpe norske forbrukere? Det eneste synlige engasjementet i denne saken, har vært å aktivt motarbeide de som faktisk har forsøkt å hjelpe norske bilister.

Senest i september i fjor, var EU ute og forlangte at Volkswagen ble ferdige med å gjøre opp for seg i resten av Europa. Resten av Europa burde få det samme som andre hadde fått, altså i snitt rundt 35.000 kroner. Det tyske forbrukerrådet og det tyske “NAF” gjorde en god innsats da de i 2020 vant frem, slik at de som hadde kjøpt bilen i Tyskland fikk erstatning. Flåten representerte 1.000 norske bilister i saken, men som andre ikke-tyske, måtte de ta arbeidet videre i eget land.

I Norge måtte det et privat initiativ til, og bilistene måtte selv skyte inn penger for å finansiere arbeidet. Vi får håpe nevnte medlemskontingenter og skattekroner brukes til fornuftige formål, selv om bileierne ikke ser ut til å dra særlig nytte av dem.


Det å delta i Dieselgate gjennom Bilklager.no fungerer som følger:

1

Påmelding

Om du ønsker å kreve erstatning for at du eier eller eide en av de berørte bilene, er det siste mulighet for å melde seg på og kreve erstatning.

Påmeldingsavgiften er på kun 497 kroner og pengene går i sin helhet til klageprosessen.

2

Oppfølging

Vi samler sammen deltakerne, håndterer hele klageprosessen og holder alle deltakerne orientert gjennom regelmessige nyhetsbrev, der vi oppdaterer om fremdriften i arbeidet gjennom hele sakens levetid.

Det er mange fordeler med å stå sammen som en slagkraftig gruppe i møte med en så stor og mektig motpart. Hele 144.000 norske bileiere har rett på erstatning, med det er kun de som KREVER erstatning som vil få det.

Til nå er vi flere enn 2.500 norske bileiere som i tråd med EUs oppfordring står samlet og krever erstatning.

3

Forhandling

Vi håndterer klageprosessen og retter krav om erstatning på vegne av alle deltakerne våre.

EU var senest i september 2021 ute og oppfordret Volkswagen om å bli ferdige med å betale erstatning til kunder i Europa. Ifølge EU må vi få det samme som de fikk i Tyskland, altså i snitt ca 35.000 kroner per bil.

Men, det er bare de som krever erstatning som får det, derfor er det viktig at du retter et krav. Vi kan gjøre hele jobben for deg. Alt du trenger å gjøre er å melde deg på.

4

Resultat

Om vi vinner frem, mottar du 70% av kompensasjonen. De resterende 30% går til Dag Rune Flåten, inkludert de som har bistått ham.

Ved å delta i gruppen, er din økonomiske risiko begrenset til påmeldingsavgiften.

Dette betyr at prosessen blir langt rimeligere og inneholder en betydelig lavere risiko enn om du skulle igangsatt en omfattende klageprosess på egenhånd.

Til deg som er usikker på om du har rett på erstatning: Din bil var berørt på samme måte som 11 millioner andre biler. Norske forbrukere har minst like gode rettigheter som i Tyskland og andre land. Det er NÅ saken skal behandles i Norge. Derfor er det NÅ du må kreve din rettmessige erstatning.

Kundene forteller er en samling vitnesbyrd, der kundene forteller hvordan det var å få hjelp med å få penger tilbake.

De måtte alle signere avtaler om taushet i bytte mot erstatningen de fikk. Dersom de gikk ut i mediene og snakket negativt om selskapet som hadde lurt dem, kunne selskapet kreve pengene tilbake.

Dermed har det vært veldig få positive medieoppslag om arbeidet med å hjelpe folk med å få erstatninger.

Kundene forteller er derfor en helt unik bok, der kunder har turt å stå frem og fortalt sin historie – selv om dette kunne få alvorlige konsekvenser.

Ønsker du å motta nyhetsbrevet vårt?

Få siste nytt rett i innboksen.

%d bloggers like this: