Dieselgate

Du som eide eller fortsatt eier en Volkswagen, Audi, SEAT, Skoda eller Porsche berørt av utslippsjukset:

Bli med over 2.500 norske bileiere og krev erstatningen du har krav på

PÅMELDING TIL KLAGESAKEN DIESELGATE
PRIS: 349 KRONER + 30% AV ERSTATNINGEN
TRYKK HER FOR PÅMELDING
FRIST: FREM TIL VOLKSWAGEN BETALER OG VI KAN AVSLUTTE SAKEN

Etter at Volkswagen-konsernet hadde gjort opp for seg i store deler av verden, kom omsider turen til Europa. Først ute var Tyskland, hvor bileierne fikk utbetalt ca 35.000 kroner i snitt for et års tid siden. Totalt hadde Volkswagen da betalt over 300 milliarder kroner i bøter og erstatninger.

Bileiere fra hele Europa var med i søksmålet i Tyskland – blant annet representerte jeg 1.000 norske bileiere. Kun de som hadde kjøpt bilen i Tyskland fikk erstatning i den tyske saken. Alle andre måtte ta saken videre i sitt eget land.

I september i 2021 var EU ute med en oppfordring til Volkswagen-konsernet (som eier alle de aktuelle bilmerkene) om å blir ferdige med å gjøre opp for seg også i resten av Europa. Samtidig fikk Volkswagen kritikk for å være trege med å betale kundene. EU forventet at resten av Europa fikk det samme som man fikk i Tyskland, altså ca 35.000 kroner per bil.

Hvorfor melde seg på etter 6 år?

Går det an å vinne frem så lang tid etter at skandalen ble kjent?

Vanligvis ikke, men nå er det slik at Volkswagen har ventet i 6 år med å gjøre opp for seg i Norge. Det er altså på grunn av dem at saken fremdeles pågår. Det ville være feil å la det være en fordel for Volkswagen å trekke ut tiden. Hele 144.000 norske biler var berørt og ingen har fått erstatning enda. I og med at det er Volkswagen som har halt ut tiden, åpenbart for å få folk til å gi opp, forventer jeg at retten og de som skal bestemme utfallet av saken, tar dette med i betraktningen.

Egentlig burde alle berørte bli kompensert, men erfaringsmessig er det kun de som krever erstatning som får det. Det er ikke sikkert vi oppnår noe, men vi oppnår i alle fall ingen ting om vi ikke forsøker.

La oss derfor samle oss i en slagkraftig gruppe og kjøre en felles prosess. Du som har eller hadde en av de berørte bilene, har rett på erstatning. Volkswagen har betalt over 300 milliarder kroner i bøter og erstatninger verden over, men ingen ting til norske bileiere – enda. Nå er det norske bileiere sin tur til å få betalt. 144.000 norske biler ble berørt.

Volkswagen vet at folk har det med å gi opp når ting tar tid. Ikke la dem tjene på å hale ut tiden. Bli med og få din rettmessige erstatning. TRYKK HER for å bli med i gruppeklagen. Vi gjør hele jobben for deg. Over 2.000 norske bileiere er med og krever erstatning!

Dag Rune Flåten har siden 2013 hjulpet norske forbrukere og bedrifter med å få tilbake mellom 500 millioner og 1 milliard kroner i erstatninger fra banker, finansselskap og bilindustrien. Den første norske Dieselgate-gruppen ligger til behandling hos Forbrukerklageutvalget.

Nå samles de siste norske deltakerne til klagesaken

Det vil være åpent for påmelding helt frem til Volkswagen begynner å betale i Norge. Dermed er det i Volkswagen sin interesse å gjøre seg ferdige i Norge. Frem til utbetalingene begynner, vil vi fortsette å sende dem krav, med oversikt over nye og eksisterende deltakere i klagesaken.

Dessverre er det slik at bare de som krever erstatning vil få det. Slik var det også i Tyskland, der de fikk ca 35.000 kroner per bil. Det gjør ikke noe om du ikke eier bilen lenger. Det gjør heller ikke noe om du hadde den på verksted og fikk utbedret feilen (svært mange har hatt mye trøbbel med bilen etter utbedringen). ALLE som hadde en av de berørte bilene har krav på erstatning, men du er nødt til å kreve for å få.

Selv om saken er gammel – og mange har glemt den – er det først nå den skal behandles i Norge. Hele 144.000 norske biler var berørt. Ikke la det lønne seg for Volkswagen å hale ut tiden. Krev erstatning du også.

Påmelding til Dieselgate – gruppeklagen i forhold til Volkswagens utslippsjuks.

Pris for påmelding til gruppeklagen: 349 kroner

Vi samler sammen deltakerne, håndterer hele klageprosessen og holder alle påmeldte orientert gjennom hele prosessen. Påmeldingsavgiften i sin helhet går til selve klageprosessen. Etter påmelding vil du motta nyhetsbrev om saken, så sørg for at e-postadressen du oppgir er korrekt.

Klagesaken retter seg mot Volkswagen sitt utslippsjuks, hvor de allerede har betalt over 300 milliarder kroner i bøter og erstatninger verden over. Ingen ting er betalt til norske eiere ENDA. Nå er det endelig Norge sin tur.

Gjennom min påmelding, aksepterer jeg at jeg mottar 70% av kompensasjonen om jeg vinner frem med min klage. De resterende 30% er suksesshonorar som går til Dag Rune Flåten, inkludert de som har bistått ham i saken.

Hvorfor har ikke Forbrukerrådet og NAF ordnet opp, slik de gjorde i Tyskland?

Dette er selvsagt et meget godt spørsmål. Dag Rune Flåten tok selv konsekvensen av dette tidlig i arbeidet med Dieselgate, og meldte seg ut av NAF. NAF mottar som kjent over 500 millioner kroner i medlemskontingenter fra landets bilister, men hva gir de i retur for dette? Et magasin 6 ganger i året, som er så stappet med reklame at en skulle tro det kunne gis ut gratis, ja, men gir de noe mer?

Og hva har det norske Forbrukerrådet gjort? De som blir betalt over 200 millioner skattekroner hvert år, for å hjelpe norske forbrukere? Det eneste synlige engasjementet i denne saken, har vært å aktivt motarbeide de som faktisk har forsøkt å hjelpe norske bilister.

Senest i september i fjor, var EU ute og forlangte at Volkswagen ble ferdige med å gjøre opp for seg i resten av Europa. Resten av Europa burde få det samme som andre hadde fått, altså i snitt rundt 35.000 kroner. Det tyske forbrukerrådet og det tyske “NAF” gjorde en veldig god innsats, da de i 2020 vant frem, slik at samtlige av dem som hadde kjøpt bilen i Tyskland fikk erstatning. Flåten representerte 1.000 norske bilister i saken, men som andre ikke-tyske, måtte de altså ta arbeidet videre i eget land.

I Norge måtte det dessverre et privat initiativ til, og bilistene måtte selv skyte inn penger for å finansiere arbeidet. Vi får håpe nevnte medlemskontingenter og skattekroner brukes til fornuftige formål, selv om forbrukere flest ikke ser ut til å dra særlig nytte av dem.


Det å delta i Dieselgate gjennom Bilklager.no fungerer som følger:

1

Påmelding

Om du ønsker å kreve erstatning for at du eier eller eide en av de berørte bilene, er det siste mulighet for å melde seg på og kreve erstatning.

Påmeldingsavgiften er på kun 349 kroner og pengene går i sin helhet til klageprosessen.

2

Oppfølging

Vi samler sammen deltakerne, håndterer hele klageprosessen og holder alle deltakerne orientert gjennom regelmessige nyhetsbrev, der vi oppdaterer om fremdriften i arbeidet gjennom hele sakens levetid.

Det er mange fordeler med å stå sammen som en slagkraftig gruppe i møte med en så stor og ressurssterk motpart. I og med at det er 144.000 berørte biler i Norge, bør vi absolutt klare å samle en sterk gruppe. Til nå er vi flere enn 2.500 norske bileiere som i tråd med EUs oppfordring står samlet og krever erstatning.

3

Forhandling

I samarbeid med advokat, vil vi rette krav om erstatning. EU har oppfordret Volkswagen om å betale europeiske kunder et snitt av hva de har betalt i andre land. I Tyskland fikk de eksempelvis 35.000 kroner i snitt.

4

Resultat

Om vi vinner frem, mottar du 70% av kompensasjonen. De resterende 30% går til Dag Rune Flåten, inkludert de som har bistått ham.

Ved å delta i gruppen, er din økonomiske risiko begrenset til påmeldingsavgiften.

Dette betyr at prosessen blir langt rimeligere og inneholder en betydelig lavere risiko enn om du skulle igangsatt en omfattende klageprosess på egenhånd.

Kundene forteller er en samling vitnesbyrd, der kundene forteller hvordan det var å få hjelp med å få penger tilbake.

De måtte alle signere avtaler om taushet i bytte mot erstatningen de fikk. Dersom de gikk ut i mediene og snakket negativt om selskapet som hadde lurt dem, kunne selskapet kreve pengene tilbake.

Dermed har det vært veldig få positive medieoppslag om arbeidet med å hjelpe folk med å få erstatninger.

Kundene forteller er derfor en helt unik bok, der kunder har turt å stå frem og fortalt sin historie – selv om dette kunne få alvorlige konsekvenser.

Ønsker du å motta nyhetsbrevet vårt?

Få siste nytt rett i innboksen.

%d bloggers like this: