Dieselgate 2.0

Det var ikke bare Volkswagen som jukset og du har 10 år på å kreve erstatning (15% av nybilpris). Klagesaken Dieselgate 2.0 er for deg som eide eller fortsatt eier en dieselbil av følgende merker:

DIESELGATE 2.0
Alfa Romeo | BMW | Chevrolet | Chrysler | Citroën | Dodge | Fiat | Ford | Honda | Hyundai | Iveco | Jaguar | Jeep | Kia | Lancia | Land Rover | Lexus | Mazda | Mercedes Benz | Mini | Mitsubishi | Nissan | Opel | Peugeot | Renault | Suzuki | Toyota | Volvo

DERSOM DU SYNES DET ER VANSKELIG Å MELDE SEG PÅ, SEND EN SMS TIL 912 45 540 MED NAVNET DITT, BILMERKE, SKILTNUMMER OG E-POSTADRESSEN DIN (OM DU HAR)

Bli med 3.200 norske bileiere som krever 48.000 kroner hver i erstatning (15% av nybilpris)

PÅMELDING TIL KLAGESAKEN DIESELGATE 2.0
PRIS: 498 KRONER + 30% AV ERSTATNINGEN
TRYKK HER FOR PÅMELDING
FØRSTE krav er planlagt sendt 1. oktober 2022.

DET STENGES FOR PÅMELDING NÅR SAMTLIGE DELTAKERE HAR MOTTATT SIN ØKONOMISKE KOMPENSASJON.

Dersom saken avsluttes før vi har rukket å sende ditt krav, får du hele påmeldingsavgiften tilbakebetalt.

  • Det gjør ikke noe om du ikke eier bilen lenger
  • Bilen må være produsert mellom 2003 og 2017
  • Bilen må ha dieselmotor
  • Det er kun de som krever erstatning som får det, så krev erstatning du også!
  • Du har 10 år på deg for å kreve kompensasjon, men du må ha meldt deg på klagesaken før samtlige eksisterende medlemmer i gruppen har mottatt sin kompensasjon. Så snart dette er tilfelle, vil det stenges for påmelding og saken avsluttes.

I september i 2021 var EU ute med en oppfordring til Volkswagen (Audi, SEAT, Skoda, Volkswagen og Porsche) om å blir ferdige med å betale for seg også i resten av Europa. Samtidig fikk Volkswagen kritikk for å være trege med å betale kundene. EU forventet at resten av Europa fikk det samme som man fikk i Tyskland, altså 15% av nybilpris.

21. februar 2022 bestemte Bundesgerichtshof (tysk høyesterett) at man har 10 år på seg for å kreve erstatning etter dieselskandalen – ikke bare for Volkswagen, men også fra alle de andre som jukset.

25. mai 2022 ble det avgjort at de 91.000 britiske kundene som krevde erstatning fra Volkswagen, får 2,3 milliarder kroner. Som vanlig utbetales det erstatning kun til de som krevde det. De som ikke rettet krav, får dessverre ingen ting.

Dieselgate 2.0 er nå i gang verden over, der bileiere krever erstatning også fra de andre merkene som jukset. I Norge kjøres saken gjennom Bilklager.no.

DERSOM DU SYNES DET ER VANSKELIG Å MELDE SEG PÅ, SEND EN SMS TIL 912 45 540 MED NAVNET DITT, BILMERKE, SKILTNUMMER OG E-POSTADRESSEN DIN (OM DU HAR)

Hvorfor melde seg på etter 6 år?

Går det an å vinne frem så lang tid etter at skandalen ble kjent?

Vanligvis ikke, men tysk høyesterett bestemte i februar 2022 at man har 10 år på seg for å rette krav om erstatning etter utslippsjukset – ikke bare mot Volkswagen, men også mot de andre merkene.

Egentlig burde alle berørte bli kompensert, men erfaringsmessig er det kun de som krever erstatning som får det. Slik var det også i Tyskland. Det er ikke sikkert vi oppnår noe, men vi oppnår i alle fall ingen ting om vi ikke forsøker.

Du som har eller hadde en av de berørte bilene, har rett på erstatning. Volkswagen har betalt over 300 milliarder kroner i bøter og erstatninger verden over. Nå er det de andre merkene sin tur. Etter EUs oppfordring, krever vi 15% av nybilpris.

Vi gjør hele jobben for deg – alt du trenger å gjøre, er å melde deg på.

Dag Rune Flåten har siden 2013 hjulpet norske forbrukere og bedrifter med å få tilbake mellom 500 millioner og 1 milliard kroner i erstatninger fra banker, finansselskap, bilindustrien og diverse flyselskap. Det er han som kjører Dieselgate-klagen mot Volkswagen for norske bileiere.

ALLE som har eller hadde en eller flere av de berørte bilene har krav på erstatning, men du er nødt til å kreve for å få. Og ja, du kan kreve erstatning for alle berørte biler du har eller har hatt.

Påmelding til Dieselgate 2.0 – gruppeklagen i forhold til bilprodusentenes utslippsjuks.

Pris for påmelding til gruppeklagen: 498 kroner

Vi samler sammen deltakerne, håndterer hele klageprosessen og holder alle påmeldte orientert gjennom hele prosessen. Etter påmelding vil du motta nyhetsbrev om saken, så sørg for at e-postadressen du oppgir er korrekt.

Klagesaken retter seg mot bilprodusentenes utslippsjuks. Hittil er det Volkswagensom har vært i fokus og de har betalt over 300 milliarder kroner i bøter og erstatninger verden over – senest 2,3 milliarder kroner i Storbritannia, i mai 2022. Det er nå i gang saker mot de andre merkene verden over, og det er kun de som KREVER erstatning som vil får det.

Gjennom min påmelding, aksepterer jeg at jeg mottar 70% av kompensasjonen om jeg vinner frem med min klage. De resterende 30% er suksesshonorar som går til Dag Rune Flåten, inkludert de som har bistått ham i saken.

Hvorfor gjør ikke myndighetene eller NAF noe for å ordne opp, slik de gjorde i Tyskland?

I Tyskland var det den tyske versjonen av Forbrukerrådet og NAF som kjørte prosessen mot Volkswagen og sørget for at bileiere fikk erstatning. I Storbritannia, hvor de vant frem i mai 2022, var det et privat initiativ.

I Norge mottar NAF årlig over 500 millioner kroner i medlemskontingenter fra landets bilister, og Forbrukerrådet får over 200 millioner skattekroner hvert år for å hjelpe norske forbrukere. Til tross for dette, er klageprosessen i Norge et privat initiativ til, og bilistene må selv skyte inn penger for å finansiere arbeidet. Det er ikke for sent for myndigheter og interesseorganisasjoner å engasjere seg på bilistenes vegne, og Bilklager.no er åpne for samarbeid.


Det å delta i Dieselgate 2.0 gjennom Bilklager.no fungerer som følger:

1

Påmelding

Om du ønsker å kreve erstatning for at du eier eller eide en eller flere av de berørte bilene, TRYKK HER for å melde deg på.

Påmeldingsavgiften er på kun 498 kroner.

2

Oppfølging

Vi samler sammen deltakerne, håndterer hele klageprosessen og holder alle deltakerne orientert gjennom regelmessige nyhetsbrev, der vi oppdaterer om fremdriften i arbeidet gjennom hele sakens levetid.

Det er mange fordeler med å stå sammen som en slagkraftig gruppe i møte med så store og mektige motparter. Flere hundre tusen norske bileiere har rett på erstatning, men det er kun de som KREVER erstatning som vil få det. Derfor må vi samle oss.

Til nå har flere enn 3.100 norske bileiere, i tråd med EUs oppfordring, rettet krav mot Volkswagen. Tysk høyesterett bestemte i februar 2022 at man har 10 år på seg for å kreve erstatningen man har rett på – også for de andre bilmerkene.

3

Forhandling

Vi håndterer klageprosessen og retter krav om erstatning på vegne av alle deltakerne våre.

EU var senest i september 2021 ute og oppfordret Volkswagen om å bli ferdige med å betale erstatning til kunder i Europa. Ifølge EU må vi få det samme som de fikk i Tyskland, altså 15% av nybilpris. For Dieselgate 1.0 (mot Audi, SEAT, Skoda, Volkswagen og Porsche) utgjør dette i snitt 48.000 kroner per berørte bil i Norge.

Dieselgate 2.0 gjelder alle de andre merkene. Flere hundre tusen norske bileiere har legitime krav, men kun de som krever vil få. Vi gjør hele jobben for deg. Alt du trenger å gjøre er å melde deg på.

4

Resultat

Når vi vinner frem, mottar du 70% av kompensasjonen. De resterende 30% går til Dag Rune Flåten, inkludert de som har bistått ham i arbeidet.

Ved å delta i gruppen, er din økonomiske risiko begrenset til påmeldingsavgiften.

Dette betyr at prosessen blir langt rimeligere og inneholder en betydelig lavere risiko enn om du skulle igangsatt en omfattende klageprosess på egenhånd.

Til deg som er berørt, men er usikker på om du skal delta: Din bil var berørt på samme måte som millioner av andre biler. Norske forbrukere har minst like gode rettigheter som i Tyskland og andre land. Tysk høyesterett har gitt bileierne 10 år på å klage og det betyr ingen ting om du fortsatt eier bilen eller ikke. Dette er noe du har krav på.

Kundene forteller er en samling vitnesbyrd, der kundene forteller hvordan det var å få hjelp med å få penger tilbake.

De måtte alle signere avtaler om taushet i bytte mot erstatningen de fikk. Dersom de gikk ut i mediene og snakket negativt om selskapet som hadde lurt dem, kunne selskapet kreve pengene tilbake.

Dermed har det vært veldig få positive medieoppslag om arbeidet med å hjelpe folk med å få erstatninger.

Kundene forteller er derfor en helt unik bok, der kunder har turt å stå frem og fortalt sin historie – selv om dette kunne få alvorlige konsekvenser.

Ønsker du å motta nyhetsbrevet vårt?

Få siste nytt rett i innboksen.

%d bloggers like this: